Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWinner, Marian C.
TitelLibrarians as Partners in the Classroom: An Increasing Imperative.
QuelleIn: RSR: Reference Services Review, 26 (1998) 1, S.25-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0090-7324
SchlagwörterLeitfaden; Stellungnahme; Academic Libraries; Compensation (Remuneration); Course Integrated Library Instruction; Curriculum Development; Flexible Working Hours; Higher Education; Information Literacy; Integrated Curriculum; Librarian Teacher Cooperation; Librarians; Library Education; Library Role; Library Skills; Occupational Information; Professional Recognition; Work Environment; World Wide Web
AbstractOutlines methods to promote effective curriculum development through faculty-librarian partnerships. Recognition of the role of librarians as instructors is discussed related to: position descriptions and workloads; flexible work standards; joint appointments; compensation for added instructional loads, including temporary or part-time appointments; and appropriate physical facilities. World Wide Web sources on critical information competence are listed. (PEN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "RSR: Reference Services Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: