Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHouse, J. Daniel
TitelStudent Motivation and Achievement in College Chemistry.
QuelleIn: International Journal of Instructional Media, 21 (1994) 1, S.1-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-1815
SchlagwörterAcademic Achievement; Chemistry; College Instruction; College Students; Expectation; Grades (Scholastic); Higher Education; Predictive Measurement; Predictive Validity; Predictor Variables; Self Concept; Student Attitudes; Student Motivation; Tables (Data)
AbstractInvestigates the relationship between students' achievement expectations and academic self-concept and their subsequent achievement in college chemistry. Findings suggest that students' academic self-concept and achievement expectations are significant predictors of overall grade performance whereas prior achievement was the only significant predictor of high grade performance. Five tables present results. (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Instructional Media" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: