Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSells, James N.; Goodyear, Rodney K.; Lichtenberg, James W.; Polkinghorne, Donald E.
TitelRelationship of Supervisor and Trainee Gender to In-Session Verbal Behavior and Ratings of Trainee Skills.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 44 (1997) 4, S.406-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0167
SchlagwörterCounselor Educators; Gender Issues; Graduate Students; Higher Education; Interpersonal Communication; Sex Differences; Skill Analysis; Supervisor Supervisee Relationship; Supervisors; Trainees; Verbal Communication
AbstractInvestigated the effects of supervisor and trainee gender on verbal interactions and on perceptions of trainee skill levels. Results based on 44 supervision dyads show that male supervisors paired with male trainees exhibited more task-oriented discourse than did other dyad configurations. No significant differences emerged in how male and female trainees rated their own skill levels. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Counseling Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: