Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArthur, Nancy; Hayward, Lois
TitelThe Relationships between Perfectionism, Standards of Academic Achievement, and Emotional Distress in Postsecondary Students.
QuelleIn: Journal of College Student Development, 38 (1997) 6, S.622-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0897-5264
SchlagwörterAchievement; College Freshmen; Expectation; Higher Education; Performance Factors; Self Concept; Stress Variables; Student Adjustment; Student Attitudes; Student Educational Objectives
AbstractInvestigates a multidimensional approach to perfectionism using three dimensions: self-oriented perfectionism, other-oriented perfectionism, and socially prescribed perfectionism. Results based on 178 first-year postsecondary students suggest that both personal standards for academic achievement and appraisals of standards held by significant others are important facets of students' transition experience. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: