Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSprenger-Charolles, Liliane; Siegel, Linda S.
TitelA Longitudinal Study of the Effects of Syllabic Structure on the Development of Reading and Spelling Skills in French.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 18 (1997) 4, S.485-505Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-7164
SchlagwörterConsonants; Elementary School Students; Error Analysis (Language); French; Grade 1; Hypothesis Testing; Longitudinal Studies; Models; Phonology; Predictive Validity; Primary Education; Reading Instruction; Reading Skills; Spelling; Syllables; Vowels
AbstractTested the hypothesis that phonological mediation plays a critical role in the early development of reading and spelling in French. The findings corroborated predictions regarding performance involving pseudowords of different syllablic structures except for the failure to find differences between open and closed syllables. Results confirmed the importance of phonological mediation in these initial stages. (55 references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Psycholinguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: