Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFeldhusen, John F.; Dai, David Yun
TitelGifted Students' Attitudes and Perceptions of the Gifted Label, Special Programs, and Peer Relations.
QuelleIn: Journal of Secondary Gifted Education, 9 (1997) 1, S.15-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-4610
SchlagwörterAbility Grouping; Ability Identification; Academic Aspiration; Academically Gifted; Attitude Measures; Elementary Secondary Education; Grouping (Instructional Purposes); Labeling (of Persons); Peer Relationship; Questionnaires; Role Perception; Social Cognition; Special Programs; Student Attitudes; Student Surveys; Talent Identification
AbstractA questionnaire administered to 305 gifted students, ages 9-17, enrolled in a summer program, examined perceptions and attitudes related to the gifted label and available educational opportunities. Analysis of responses yielded four factors: (1) acceptance of the gifted label; (2) perception of ability as incremental; (3) preference for challenging educational opportunities; and (4) perceived social links to nongifted peers. (LC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Secondary Gifted Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: