Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inByo, James L.
TitelThe Effects of Texture and Number of Parts on the Ability of Music Majors to Detect Performance Errors.
QuelleIn: Journal of Research in Music Education, 45 (1997) 1, S.51-66Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4294
SchlagwörterAuditory Discrimination; Auditory Perception; Auditory Stimuli; Auditory Tests; Educational Research; Error Correction; Error Patterns; Higher Education; Instrumentation and Orchestration; Listening; Listening Skills; Music Activities; Music Education; Music Techniques; Perception Tests; Performance; Predictor Variables; Rhythm (Music); Statistical Distributions
AbstractExamines graduate and undergraduate music majors' ability to detect pitch and rhythm errors in various settings of textually contrasting musical excerpts. Students listened to intentionally marred excerpts and attempted to identify the errors. Analysis of variance revealed that the predictor variables did not function independently of each other. (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: