Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShapiro, Joan Poliner; und weitere
TitelAutobiographical Stories of Rites of Passage of Caucasian and African-American Female Doctoral Students in Educational Administration.
QuelleIn: Journal of School Leadership, 7 (1997) 2, S.165-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-6846
SchlagwörterAutobiographies; Blacks; College Students; Doctoral Programs; Educational Administration; Females; Graduate Study; Higher Education; Individual Differences; Nontraditional Education; Personal Narratives; Whites
AbstractDiscusses autobiographical stories of one Caucasian and three African American female doctoral students during their "rites of passage" in educational administration departments. Although not generalizable, the four stories offer nontraditional students' varied perspectives and experiences. Training program recommendations cover five categories: powerlessness/empowerment; silence/voice; gatekeepers/supports; objective/passionate scholarship; and positivistic/interpretive paradigms. (77 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: