Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Pernezny, Ken; und weitere |
---|---|
Titel | Recapturing Quantitative Biology. |
Quelle | In: Science Teacher, 63 (1996) 9, S.28-30 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0036-8555 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Biology; Ecology; Interdisciplinary Approach; Mathematics; Population Trends; Science Activities; Secondary Education; Simulation Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Biologie; Ökologie; Fächerübergreifender Unterricht; Fächerverbindender Unterricht; Interdisziplinarität; Mathematik; Bevölkerungsprognose; Sekundarbereich; Simulation program; Simulationsprogramm |
Abstract | Presents a classroom activity on estimating animal populations. Uses shoe boxes and candies to emphasize the importance of mathematics in biology while introducing the methods of quantitative ecology. (JRH) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |