Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGray, Maryann Jacobi; und weitere
TitelStudent Access and the "New" Immigrants: Assessing Their Impact on Institutions.
QuelleIn: Change, 28 (1996) 5, S.40-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-1383
SchlagwörterStellungnahme; Access to Education; College Administration; College Environment; Cultural Differences; Demography; Educational Change; Efficiency; English (Second Language); Higher Education; Immigrants; Language Skills; Legal Problems; Limited English Speaking; Migration Patterns; Social Change; Student Evaluation
AbstractThe population of immigrants to the United States is both growing and changing, and entering an economy in transition. A recent study focused on their impact on access to higher education and on the institutions themselves, including efficiency of operation and campus diversity. Unresolved issues include need for English language skills, student assessment, and legal status of immigrant students. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Change" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: