Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWarner, Linda Sue; Hastings, Jim
TitelA Research Study to Determine Perceptions of Job-Related Stress by Bureau of Indian Affairs Education Employees.
QuelleIn: Journal of American Indian Education, 35 (1995) 1, S.16-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8731
SchlagwörterAdministrator Attitudes; American Indian Education; American Indians; Boarding Schools; Day Schools; Elementary Secondary Education; School Personnel; Teacher Attitudes; Teacher Burnout
AbstractPerceptions of job-related stress were examined among 145 staff at 10 southwestern Bureau of Indian Affairs schools; 64% of respondents were American Indians. Perceived job-related stress was significantly higher among day-school employees than boarding-school employees. In both school categories, administrators reported the most stress, followed by teachers, and then support staff. Contains 30 references. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of American Indian Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: