Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLemlech, Johanna K.; Hertzog-Foliart, Hillary
TitelLinking School and University through Collegial Student Teaching.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 20 (1993) 4, S.19-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterCollege School Cooperation; Collegiality; Cooperating Teachers; Decision Making Skills; Elementary Education; Higher Education; Inner City; Partnerships in Education; Preservice Teacher Education; Professional Development Schools; School Districts; Student Teachers; Teacher Education Curriculum; Teaching Experience; Urban Schools
AbstractDescribes first year of implementation of a professional practice school, Norwood Elementary, inner-city school in the Los Angeles (California) Unified School District. The report discusses: stages of collegiality among student and experienced teachers, contributions of student teachers to reflective thinking and study of the teaching process, and linking a school and a university to establish a center of pedagogy. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: