Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inColbert, Robert D.
TitelTeam Approach: Involving Parents in the Treatment and Education of Youths with Severe Emotional Disturbance.
QuelleIn: B.C. Journal of Special Education, 18 (1994) 1, S.54-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0704-7509
SchlagwörterAttitudes; Emotional Disturbances; Interdisciplinary Approach; Interpersonal Communication; Parent Attitudes; Parent Participation; Perception; Social Workers; Teacher Attitudes; Teamwork; Therapists
AbstractA total of 24 parents, 35 therapists/social workers, and 44 teachers responded to a survey assessing their perceptions of parent involvement in a team approach to educating youths with severe emotional disturbances. Differences were found between teachers and therapists/social workers in perceptions of parents' involvement. Improved communication among team members is urged. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "B.C. Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: