Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHouse, J. Daniel
TitelThe Relationship between Academic Self-Concept, Achievement-Related Expectancies, and College Attrition.
QuelleIn: Journal of College Student Development, 33 (1992) 1, S.5-10Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0897-5264
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Persistence; College Students; Dropouts; Expectation; Higher Education; Self Concept; Student Characteristics
AbstractInvestigated relationship between students' academic self-concept, their achievement-related expectancies, and their subsequent college persistence among 2,324 first-year college students who were tracked for 4 consecutive academic years. Results revealed that student self-perceptions of academic ability and expectations for academic performance in college were significantly related to persistence for both two and four years. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: