Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLinn, Marcia C.; Songer, Nancy Butler
TitelCognitive and Conceptual Change in Adolescence.
QuelleIn: American Journal of Education, 99 (1991) 4, S.379-417Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescent Development; Adolescents; Cognitive Development; Computer Assisted Instruction; Concept Formation; Experiential Learning; Junior High School Students; Junior High Schools; Learning Processes; Middle Schools; Science Education; Scientific Concepts; Social Cognition; Social Influences
AbstractA theoretical perspective is presented for examining conceptual change in adolescence and the social context of learning. A case study of the Computer as Lab Partner project illustrates the following: (1) conceptual and cognitive changes in eighth graders' understanding of physical science concepts; (2) ways concepts are constructed; and (3) several successful intervention types. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: