Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRichardson, John C.
TitelPro IQ Testing: We're Not the Bad Guys.
QuelleIn: Diagnostique, 14 (1989) 2, S.136-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Aptitude Tests; Elementary Secondary Education; Ethics; Gifted; Handicap Identification; Individual Differences; Intelligence Quotient; Intelligence Tests; Legal Problems; Minority Groups; Models; Racial Discrimination; Student Evaluation; Test Validity; Stanford Binet Intelligence Scale
AbstractThis essay presents arguments in favor of continuing individualized intelligence testing in schools. Issues discussed include questions of validity in the concept of intelligence and its testing, ethical issues, legal issues, racial/minority and cultural issues, poor correlation between test results and teaching, and alternatives proposed by various investigators. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: