Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurgess, Robert G.
Titel"Something You Learn to Live With"? Gender and Inequality in a Comprehensive School.
QuelleIn: Gender and Education, 1 (1989) 2, S.155-64Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComprehensive Programs; Educational Sociology; Ethnography; Females; Foreign Countries; Interpersonal Relationship; Interviews; Parochial Schools; Secondary Education; Secondary School Teachers; Sex Bias; Sex Discrimination; Urban Schools; United Kingdom (England)
AbstractA major but neglected area of gender inequality in education involves social relationships among teachers and teacher-teacher interactions. This article discusses ways in which gender relations in school influence the lives of women teachers, focusing on staff common-room milieu, staffroom humor, "women's work," and perceptions of women's careers. (AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: