Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLynn, Richard; und weitere
TitelIntelligence in Hong Kong Measured for Spearman's "g" and the Visuospatial and Verbal Primaries.
QuelleIn: Intelligence, 12 (1988) 4, S.423-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbstract Reasoning; Children; Cognitive Processes; Comparative Analysis; Elementary Education; Elementary School Students; Foreign Countries; Intelligence; Intelligence Differences; Intelligence Tests; Intermediate Grades; Language Skills; Perception; Spatial Ability; Verbal Ability; Hong Kong; United Kingdom
AbstractMajor visuospatial and verbal abilities were assessed for 197 10-year-olds in Hong Kong and 170 10-year-olds in the United Kingdom. The Hong Kong subjects resembled their Japanese counterparts in having high Searman's "g," exhibiting abstract reasoning ability, high spatial ability, high perceptual speed, and low word fluency. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: