Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeller, Scott
TitelSome English Departments Are Giving Undergraduates Grounding in New Literary and Critical Theory.
QuelleIn: Chronicle of Higher Education, 34 (1988) 47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Curriculum; College Students; Critical Reading; Cultural Context; English Departments; Higher Education; Humanities; Innovation; Linguistics; Literary Criticism; Semiotics; Undergraduate Study
AbstractThe English Department at Carnegie Mellon believes they are creating a new-wave curriculum. Theoretical questions are becoming the center of undergraduate study. Scholars want students to think about the political, social, and historical forces that end up shaping a writer's vision, the written work, and the reader's interpretation. (MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: