Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcKernan, Jim
TitelThe Countenance of Curriculum Action Research: Traditional, Collaborative, and Emancipatory-Critical Conceptions.
QuelleIn: Journal of Curriculum and Supervision, 3 (1988) 3, S.173-200Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Action Research; Curriculum Design; Curriculum Development; Curriculum Research; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Models; Research and Development; Research Methodology; Research Utilization
AbstractAction research is a rigorous, systematic approach to clearly defining problems and specifying plans of action to improve curriculum. This paper examines the evolution of curriculum action research as a scientific enterprise, discusses key concepts of action research, and presents a practical model of the action-research process. (TE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: