Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlouin, Francis X., Jr.
TitelThe Relevance of Archival Theory and Practice for Library Education: An Argument for a Broader Vision.
QuelleIn: Journal of Library Administration, 7 (1986) 2-3, S.155-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Archives; Information Science; Information Storage; Information Technology; Interprofessional Relationship; Library Education; Library Science; Professional Education
AbstractExamines the institutional, intellectual and conceptual differences between library and archives management, and identifies shared concerns and problems arising from developments in information technology. The need for the incorporation of information science concepts in the professional education of archivists and librarians is discussed. (CLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: