Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSinatra, Richard; Venezia, Jennie F.
TitelA Visual Approach to Improved Literacy Skills for Special Education Adolescents: An Exploratory Study.
QuelleIn: Exceptional Child, 33 (1986) 3, S.187-92Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisabilities; Emotional Disturbances; Hyperactivity; Instructional Effectiveness; Language Handicaps; Learning Disabilities; Neurological Impairments; Perceptual Handicaps; Reading Improvement; Secondary Education; Slow Learners; Visual Literacy; Writing Improvement
Abstract"Academically disabled" adolescents (N=70) participated in a visual literacy approach to reading and writing development. The subgroup of learning disabled students significantly improved in reading comprehension and narrative and descriptive writing, while "borderline" students (intelligence quotient 70-89) improved in reading comprehension. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: