Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoueche, John E.; und weitere
TitelOpen Door or Revolving Door? Open Access and the Community College.
QuelleIn: Community, Technical, and Junior College Journal, 57 (1987) 5, S.22-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Access to Education; Community Colleges; Educational Opportunities; Enrollment; Literacy; Literacy Education; Open Enrollment; Remedial Programs; School Effectiveness; School Holding Power; Two Year Colleges
AbstractConsiders problems associated with community college open admissions policies, questioning the colleges' effectiveness in developing needed skill levels. Reviews proposed solutions to literacy problems. Argues that literacy education is the responsibility of all faculty and that open door admissions must be accompanied by policies that facilitate persistence and achievement. (AYC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: