Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMilich, Richards; Pelham, William E.
TitelEffects of Sugar Ingestion on the Classroom and Playgroup Behavior of Attention Deficit Disordered Boys.
QuelleIn: Journal of Consulting and Clinical Psychology, 54 (1986) 5, S.714-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Attention Deficit Disorders; Children; Elementary Education; Food; Males; Peer Relationship; Student Behavior
AbstractAttention deficit disordered (ADD) boys fasted overnight and then received a drink containing sucrose or a placebo of comparable sweetness for four days. Examination of classroom behavior, academic productivity and accuracy, noncompliance with adult requests and peer interactions offered no support for the contention that sugar ingestion adversely affects the behavior or learning of ADD boys. (Author/KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: