Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYewchuck, C.
TitelIssues in Identification of Gifted/Learning Disabled Children.
QuelleIn: B. C. Journal of Special Education, 10 (1986) 3, S.201-09Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisability Identification; Elementary Secondary Education; Gifted; Incidence; Intelligence Tests; Learning Disabilities; Student Characteristics; Talent Identification; Underachievement; Wechsler Intelligence Scale for Children
AbstractSix issues relating to assessment of gifted/learning disabled (GLD) students are discussed: (1) incidence; (2) cut-off IQ scores; (3) barriers to identification; (4) use of the Wechsler Intelligence Scale for Children--Revised; (5) differentiation between GLD and underachieving gifted; (6) qualitative differences between GLD, gifted, and learning disabled students. (JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: