Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBennett, Randy Elliot; Ragosta, Marjorie
TitelTechnical Characteristics of Postsecondary Admissions Tests for Handicapped Examinees: A Review of Research.
QuelleIn: Journal of Special Education, 19 (1985) 3, S.255-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Entrance Examinations; College Students; Comparative Analysis; Disabilities; Hearing Impairments; Learning Disabilities; Postsecondary Education; Test Bias; Test Reliability; Test Validity; Testing; Testing Problems
AbstractThe performance of disabled and non-disabled students on college admissions test were compared. Performance of learning disabled and hearing impaired students appears most discrepant from the norm. Evidence relating to validity and reliability of admissions tests for handicapped and nondisabled examinees suggests no dependable differences in validity or reliability across these populations. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: