Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRebok, George W.; Offermann, Lynn R.
TitelBehavioral Competencies of Older College Students: A Self-Efficacy Approach.
QuelleIn: Gerontologist, 23 (1983) 4, S.428-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Students; Behavior Patterns; Cognitive Ability; Expectation; Gerontology; Higher Education; Metacognition; Models; Older Adults; Predictor Variables
AbstractExplores the utility of Bandura's self-efficacy theory for studying older adults' behavioral competencies in college. Expectations of personal efficacy are viewed as mediating mechanisms for predicting the initiation and persistence of educationally relevant behaviors. Theoretical issues related to the assessment of self-efficacy and performance are addressed. (JAC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: