Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inExum, William H.
TitelClimbing the Crystal Stair: Values, Affirmative Action and Minority Faculty.
QuelleIn: Social Problems, 30 (1983) 4, S.383-99Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Affirmative Action; Black Teachers; College Faculty; Equal Opportunities (Jobs); Faculty Recruitment; Higher Education; Labor Supply; Minority Group Teachers; Racial Discrimination; School Policy; Social Influences
AbstractDescribes the history of Black faculty in predominantly White colleges and universities; examines the supply of and demand for minority faculty; and discusses difficulties of affirmative action, the limiting role of institutionalized values (such as merit and autonomy), and problems of post-compliance discrimination in hiring minority college faculty. (Author/MJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: