Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inErkut, Sumru
TitelExploring Sex Differences in Expectancy, Attribution, and Academic Achievement.
QuelleIn: Sex Roles: A Journal of Research, 9 (1983) 2, S.217-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Attribution Theory; College Students; Expectation; Females; Grades (Scholastic); Higher Education; Sex Differences; Sex Stereotypes
AbstractIn one study, male college students showed higher grade expectations than females, and grades were attributed more often to ability by males and to effort by females. In a second study, both sexes considered effort a more significant determinant of grades. Sex role orientation influenced academic expectations, attribution, and performance. (Author/MJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: