Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeck, John T.; Strong, Stanley R.
TitelStimulating Therapeutic Change with Interpretations: A Comparison of Positive and Negative Connotation.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 29 (1982) 6, S.551-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAffective Behavior; Behavior Change; College Students; Comparative Analysis; Counseling Effectiveness; Counseling Techniques; Depression (Psychology); Feedback; Higher Education; Interpretive Skills
AbstractHypothesized clients would change whether counselors' interpreted symptoms as connoting negative characteristics or positive characteristics. Students in two treatment conditions decreased their depression significantly during treatment. Students receiving negative connotative interpretations experienced symptom relapse following treatment; students receiving positive connotative interpretations continued in symptom remission. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: