Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKyle, William C., Jr.; und weitere
TitelAlphabet Soup Science: A Second Look at the NSF-Funded Science Curricula.
QuelleIn: Science Teacher, 49 (1982) 8, S.49-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Curriculum Development; Curriculum Evaluation; Elementary School Science; Elementary Secondary Education; Process Education; Science Course Improvement Projects; Science Curriculum; Science Education; Science Programs; Secondary School Science; Student Attitudes
AbstractTwenty-five years of research comparing student performance in NSF-funded science curricula to student performance in traditional courses was examined as part of a comprehensive synthesis of science education research. These curricula were found to be consistently more effective, suggesting that their philosophies/strategies/materials be reexamined and given a second chance. (Author/JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: