Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReay, Diane
TitelEnglish Education in the Time of Coronavirus
QuelleIn: FORUM: for promoting 3-19 comprehensive education, 62 (2020) 3, S.311-322 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0963-8253
SchlagwörterForeign Countries; COVID-19; Pandemics; Equal Education; Distance Education; Racial Bias; Social Class; Social Bias; Online Courses; Barriers; Social Justice; Disadvantaged Youth; School Closing; Access to Education; At Risk Students; United Kingdom (England)
AbstractThis article looks at the consequences of COVID-19 for English education and the injustices it has illuminated. Homeschooling under the pandemic has revealed significant inequalities of class and race. The article maps these, particularly in relation to online learning and the differential class and racial access to education during the school lockdown. Drawing on R.H. Tawney, it then explores the barriers raised by the pandemic for socially just education in the future, and the possibilities opened up. (As Provided).
AnmerkungenSymposium Books. P.O. Box 204, Didcot, Oxford, OX11 9ZQ, UK. Tel: +44-1235-818-062; Fax: +44-1235-817-275; e-mail: subscriptions@symposium-journals.co.uk; Web site: http://www.wwwords.co.uk/forum
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "FORUM: for promoting 3-19 comprehensive education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: