Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enXiaomei, Mai; Quansheng, Mai
TitelThe Efficacy of Song Education to Develop English Proficiency for Chinese EFL Majors
QuelleIn: English Language Teaching, 11 (2018) 12, S.166-176 (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1916-4742
SchlagwörterSinging; Language Proficiency; English (Second Language); Second Language Learning; Second Language Instruction; Pronunciation; Teaching Methods; Foreign Countries; Intonation; Vocabulary Development; Majors (Students); Grammar; Cultural Awareness; College Students; Control Groups; Experimental Groups; Pretests Posttests; Phonology; Instructional Effectiveness; China
AbstractThis paper intends to examine the efficacy of song education to develop English proficiency in China's EFL context. By conducting a comparative study between two parallel classes and analyzing the results of forty-eight questionnaires, the paper reveals the following: 1) song education can help improve pronunciation and intonation skills to a great extent; 2) only carefully selected songs can be evidently helpful with the acquisition of vocabulary and grammar; and 3) song education makes it possible for students to be more culturally informed and culturally interested. Thus this paper casts some light on how song education can be employed as an effective strategy to develop English proficiency for English majors in China. (As Provided).
AnmerkungenCanadian Center of Science and Education. 1120 Finch Avenue West Suite 701-309, Toronto, OH M3J 3H7, Canada. Tel: 416-642-2606; Fax: 416-642-2608; e-mail: elt@ccsenet.org; Web site: http://www.ccsenet.org/journal/index.php/elt
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English Language Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: