Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAn, Zhe Gigi; Hu, Xiaoyi; Horn, Eva
TitelChinese Inclusive Education: The Past, Present, and Future
QuelleIn: Intervention in School and Clinic, 54 (2018) 2, S.118-122 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-4512
DOI10.1177/1053451218765244
SchlagwörterForeign Countries; Inclusion; Barriers; Regular and Special Education Relationship; Disabilities; Educational Legislation; Special Schools; Educational Research; Federal Legislation; Public Schools; Educational Environment; Teacher Education Programs; Family Role; China
AbstractSince the Declaration of Salamanca in 1994, many countries, including China, have been moving toward a more inclusive approach to schooling. This column discusses the history, status quo, and future directions of Chinese inclusive education. It also examines facilitators, barriers, and challenges in the development and implementation of Chinese inclusive education and provides corresponding recommendations. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intervention in School and Clinic" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: