Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLatimer, Sherri; Johnson, Shannon
TitelThe Road Less Traveled: Poetry and Videotape in a Developmental Reading Class
QuelleIn: NADE Digest, 3 (2007) 2, S.23-32 (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterRemedial Reading; Developmental Studies Programs; Video Technology; Reading Instruction; Poetry; Oral Reading; Reading Skills; Writing (Composition); Student Surveys; Student Attitudes; Arkansas
AbstractDevelopmental reading students respond positively to poetry. This genre engages them and intimidates less than prose. Reading poetry aloud further improves their reading skills because students feel compelled to increase their knowledge and abilities and to pay closer attention to the text when they are required to perform. Videotaping performances heightens this desire to read well and allows students to assess their abilities when viewing the tape. (As Provided).
AnmerkungenNational Association for Developmental Education. 170 Kinnelon Road Suite 33, Kinnelon, NJ 07405. Tel: 877-233-9455; Fax: 973-838-7124; e-mail: office@nade.net; Web site: http://nade.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: