Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarris, Suzy
TitelSeeing Connections: Reason, Faith, and Education
QuelleIn: Journal of Beliefs & Values, 36 (2015) 3, S.267-275 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1361 7672
DOI10.1080/13617672.2015.1095521
SchlagwörterCorrelation; Religious Factors; Beliefs; Relevance (Education); Philosophy; Religion
AbstractThe article explores some of the congruencies of thought and resonances in phrasing in the work of Janet Erskine Stuart, John Henry Newman and Ludwig Wittgenstein. These three writers have in common their resistance to philosophers of religion who are preoccupied with proposing arguments for the existence of God and grounds for believing in God. They also share a belief in the importance of assent and that reason and faith cannot be easily separated; that faith is always there in the background. The article is concerned primarily with the interrelationship between reason and faith across human practices and the relevance to education and how we live our lives. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Beliefs & Values" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: