Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoh, Debbie; Kale, Ugur
TitelFrom Print to Digital Platforms: A PBL Framework for Fostering Multimedia Competencies and Consciousness in Traditional Journalism Education
QuelleIn: Journalism and Mass Communication Educator, 70 (2015) 3, S.307-323 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-6958
DOI10.1177/1077695815589473
SchlagwörterProblem Based Learning; Multimedia Materials; Multimedia Instruction; Journalism Education; Electronic Learning; Electronic Publishing; Consciousness Raising; News Media; Production Techniques; Competence; Student Experience; Interviews; Student Surveys; Selective Dissemination of Information; Questioning Techniques; Personal Autonomy; Active Learning; Skill Development; Inquiry; Innovation; Feedback (Response); College Students; Foreign Countries; Case Studies; Online Surveys; Observation; Singapore
AbstractThe project-based learning (PBL) approach closely reflects the tenets of journalism and provides a potential pedagogical guide for transforming traditional journalism education. This study operationalizes and applies a PBL framework in digitizing a print journalism course. The findings illustrate how the presence of seven key elements of PBL enhanced the quality and experience of student learning, and increased multimedia consciousness and competencies. Providing choices minimized cultural resistance and cultivated ownership and accountability to the student projects, fostering collaboration and critical thinking. Weaker students expressed greater need for a more structured pedagogy. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journalism and Mass Communication Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: