Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKimizoglu, Iris (Hrsg.); Vespa, Matteo (Hrsg.)
InstitutionEuropean Students' Union (ESU) (Belgium)
TitelSurvey on Academic Freedom, Institutional Autonomy and Academic Integrity from a Student Perspective
Quelle(2023), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Students; Graduate Students; Foreign Countries; Student Attitudes; Academic Freedom; Integrity; Institutional Autonomy; Cheating; Ethics; Plagiarism; Student Behavior; Intellectual Freedom; Freedom of Speech; Student Rights; Hungary; Austria; Romania; France; Czech Republic
AbstractAcademic freedom is the most important pillar that underpins and enables a democratic and free higher education sector. Given that the academic and political debate on the concept of academic freedom tends to be one-sided and confined to the needs and experiences of academic staff and researchers, as well as in face of the ongoing attacks on the academic community in Europe, the European Students' Union inquired how European students perceive the current situation around academic freedom, institutional autonomy and academic integrity in their national/regional contexts, and how academic freedom is perceived by students and their representative bodies. This report summarises the results of the survey on academic freedom, institutional autonomy and academic integrity conducted by ESU and financially supported by the Open Society Foundation. We hope that this report on student perceptions will enrich current debates as it is a first starting point to explore and address student perspectives on and the need for (student) academic freedom. (As Provided).
AnmerkungenEuropean Students' Union. 20 Rue de la Sablonniere, 1000 Bruxelles, Belgium. Tel: +32-2-502-23-62; Fax: +32-2-706-48-26; e-mail: secretariat@esu-online.org; Web site: http://www.esu-online.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: