Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWestern Interstate Commission for Higher Education (WICHE)
TitelSupporting the Attainment of Native American Students in Higher Education: Approaches Taken by Five Native American-Serving Nontribal Institutions
Quelle(2021), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Attainment; Higher Education; College Students; American Indian Students; Alaska Natives; Institutional Characteristics; American Indian Education; School Holding Power; Mentors; Evidence Based Practice; Culturally Relevant Education; Holistic Approach
AbstractThe goal of this case study is to shed light on how some NASNTIs have succeeded in eliminating gaps in graduation outcomes between AI/AN students and other student groups. It builds on emerging scholarship and policy analysis -- much of which has been pursued by Native American scholars -- that seek solutions to the persistent disparities in higher education attainment for AI/AN students. This work is part of WICHE's Native-Serving Institutions Initiative, which is committed to supporting American Indian/Alaska Native student educational attainment in higher education by working in partnership with two and four year institutions, tribal colleges and universities, tribal education offices, higher education organizations, and state and federal policy makers to strengthen practices and policies that lead to successful outcomes of AI/AN students. (As Provided).
AnmerkungenWestern Interstate Commission for Higher Education. P.O. Box 9752, Boulder, CO 80301-9752. Tel: 303-541-0200; Fax: 303-541-0291; Web site: http://wiche.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: