Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enO'Connor, Rollanda E.; Sanchez, Victoria M.; Jones, Brian T.; Suchlit, Luisana; Youkhana, Valencia; Beach, Kristen D.; Widaman, Keith
TitelSystematic CHAAOS: Teaching Vocabulary in English/Language Arts Special Education Classes in Middle School
Quelle(2020), (51 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterVocabulary Development; Middle School Students; English; Language Arts; Students with Disabilities; Learning Disabilities; Special Education; Grade 6; Retention (Psychology); Longitudinal Studies; Teaching Methods; Faculty Development; Comparative Analysis; Academic Language; English Language Learners; Reading Comprehension; Transfer of Training; Language Tests; Expressive Language; Receptive Language; California
AbstractIn this multi-year study, we taught English/Language Arts teachers of students with Learning Disabilities in middle school to incorporate 15 minutes of daily vocabulary activities with students in their intact special education English/Language Arts classes. During Year 1, teachers taught 48 words to their sixth grade students, who learned and retained the words significantly better than students in business-as-usual control classes. In the current study, we report the second year results, as the sixth grade students entered seventh grade. Students (n = 42) in treatment classes again learned 48 new vocabulary words significantly better than similar students in business-as-usual (BAU, n = 21) special education classes. In seventh grade, students also outperformed BAU students on maintenance of these age appropriate words (p < 0.001) and on a standardized measure of vocabulary (p = 0.04). [This paper will be published in "Journal of Learning Disabilities."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: