Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSabatini, John; O'Reilly, Tenaha; Weeks, Jonathan; Wang, Zuowei
TitelEngineering a 21st Century Reading Comprehension Assessment System Utilizing Scenario-Based Assessment Techniques
Quelle(2019), (35 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sabatini, John)
ORCID (O'Reilly, Tenaha)
ORCID (Wang, Zuowei)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReading Comprehension; Reading Tests; Vignettes; Test Construction; Developmentally Appropriate Practices; 21st Century Skills; Instructional Program Divisions; Literacy; Elementary School Students; Secondary School Students; Psychometrics; Test Validity; Reading Skills
AbstractThe construct of reading comprehension has changed significantly in the 21st century, however, some test designs have not evolved sufficiently to capture these changes. Specifically, the nature of literacy sources and skills required has changed (wrought primarily by widespread use of digital technologies). Modern theories of comprehension and discourse processes have been developed to accommodate these changes, and the learning sciences have followed suit. These influences have significant implications for how we think about the development of comprehension proficiency across grades. In this paper, we describe a theoretically driven, developmentally sensitive assessment system based on a scenario-based assessment paradigm, and present evidence for its feasibility and psychometric soundness. [This paper will be published in "International Journal of Testing" (EJ1241871).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: