Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWalkington, Candace
TitelDesign Research on Personalized Problem Posing in Algebra
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (39th, Indianapolis, IN, Oct 5-8, 2017).
Quelle(2017), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAlgebra; Mathematics Instruction; Problem Solving; Teaching Methods; Relevance (Education); Grade 8; Student Interests; Instructional Effectiveness; Comparative Analysis; Conventional Instruction; Pretests Posttests; Questionnaires; Self Efficacy; Scores; Standardized Tests; Regression (Statistics); Statistical Analysis
AbstractAlgebra is an area of pressing national concern around issues of equity and access in education. Recent theories and research suggest that personalization of instruction can allow students to activate their funds of knowledge and can elicit interest in the content to be learned. This paper examines the results of a large-scale teaching experiment where 8th grade students posed, solved, and shared algebra problems related to their out of school interests in topics like sports, video games, and social networking. Results suggest that the teaching experiment improved both learning of and interest in algebra compared to "business as usual" instruction, particularly for those students who were struggling. Theoretical and practical implications are discussed. [For complete proceedings, see ED581294.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: