Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTroy, Talbot
InstitutionWake County Public School System (WCPSS), Evaluation and Research Department
TitelComprehensive Assessment Systems: Purposes and Implementation. Research Watch. E&R Report No. 11.10
Quelle(2011), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterProgram Implementation; Comprehensive Programs; Testing Programs; Summative Evaluation; Formative Evaluation; Benchmarking; Definitions; Systems Development; Best Practices; Design Preferences; Evaluation Methods; Methods Research; Comparative Analysis; Evaluation Needs; North Carolina; Rhode Island
AbstractA comprehensive assessment system is one in which three types of assessments: summative, benchmark, and formative assessments are routinely administered to all students in K-12 classrooms. The first part of this report summarizes the research on comprehensive assessment systems and provides clarity in terms of how each individual assessment type is defined; and the purpose of each assessment type in a comprehensive system. The second half of this report provides practical implications for districts that are considering developing comprehensive assessment systems. In summary, school administrators should have a good sense of the qualities they want in assessment systems and in individual items and, if purchasing products from a vendor, should scrutinize vendors' claims about reliability, validity, and alignment with state content standards. Finally, districts should proceed carefully when developing and deploying comprehensive assessment systems. (As Provided).
AnmerkungenWake County Public School System. 5625 Dillard Drive, Cary, NC 27518. Tel: 919-431-7215; Fax: 919-431-7193; e-mail: wcpss-data-accountability@wcpss.net; Web site: www.wcpss.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: