Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlonzo, Julie; Tindal, Gerald
InstitutionUniversity of Oregon, Behavioral Research and Teaching (BRT)
TitelDistrict Reading Assessments, Spring 2004 Administration. Technical Report # 30
Quelle(2004), (66 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Reading Tests; Educational Assessment; School Districts; Item Response Theory; Statistical Analysis; Elementary Secondary Education; Naming; Alphabets; Phonetics; Phonemes; Reading Skills; Oral Reading; Reading Comprehension; Vocabulary; Listening Comprehension; Kindergarten; Grade 1; Grade 2; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Grade 7; Grade 8; Grade 9
AbstractThis technical report presents an overview of a reading assessment used by a large school district in the Pacific Northwest. It provides sufficient background information to enable those unfamiliar with the assessment to understand the various subtests that comprise it as well as its development and application in the district for making screening, grouping, and evaluation decisions. Compiled performance data from the spring 2004 assessment cycle is presented for all students in the school district in kindergarten through eighth grade for all subtests and for the sample of ninth grade students who were involved in the piloting of the grade nine measures. The technical adequacy of the assessment is explored using both descriptive statistics and item response theory. Suggestions for improvements to the various subtests are discussed. (Contains 45 tables and 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenBehavioral Research and Teaching. 175 Lokey Education 5262 University of Oregon, Eugene, OR 97403. Tel: 541-346-3535; Fax: 541-346-5689; Web site: http://www.brtprojects.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: