Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionVanderbilt University, National Center on Performance Incentives
TitelEducator Attitudes and Beliefs about Performance Pay in Schools: Findings from Year Two of the TEEG Program. Research Brief
Quelle(2009), (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeacher Attitudes; Merit Pay; Evaluation Criteria; Teacher Evaluation; State Programs; Program Evaluation; Teacher Surveys
AbstractA recent report published by the National Center on Performance Incentives (NCPI) presents findings from the second-year evaluation of the Texas Educator Excellence Grant (TEEG) program, a statewide educator incentive program that operated in Texas. As part of that larger study, evaluators examined educators' attitudes about performance pay. Findings are based on the survey responses of more than 35,000 full-time instructional personnel in schools participating in the first year of the TEEG program (2006-07 school year). This survey, administered during the fall 2007 semester, specifically addressed concepts such as educators' perceptions about a school's TEEG plan, performance pay generally, their school climate, principal leadership, and their own ability to impact student learning. [This research brief describes work performed by the National Center on Performance Incentives and documented in "Texas Educator Excellence Grant Program: Year Two Evaluation Report".] (ERIC).
AnmerkungenNational Center on Performance Incentives. Peabody College of Vanderbilt University, PMB #43, 230 Appleton Place, Nashville, TN 37203. Tel: 615-322-5538; Fax: 615-322-6018; e-mail: ncpi@vanderbilt.edu; Web site: http://www.performanceincentives.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: