Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuang, Shu-Hsiu
TitelA Post-method Condition Pronunciation Teaching Approach in an EFL Classroom in Taiwan
Quelle(2009), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; English (Second Language); Second Language Instruction; Instructional Effectiveness; Teaching Methods; Pronunciation Instruction; Elementary School Students; Visual Aids; Taiwan
Abstract"Wowo's Adventure," a story made up of 24 consonants and 17 vowels employs a culture-related and mnemonics-based pronunciation teaching approach with an aim of infusing it into Taiwanese pronunciation instruction to help resolve how pronunciation is taught in Taiwan. The first part of this paper introduces a story with the use of vivid description and pictorial representation of personified character of each consonant and vowel. The second part of this paper focuses on implementation of this approach for children. Close and detailed observation taking place in an EFL classroom in Taiwan is described. In the last part, a qualitative description from interviews of teacher (1) and students' (11) reaction to this approach is presented to show their positive attitude toward pronunciation as well as English teaching and learning. (Contains 5 figures.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: