Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcCray, Kimeko
TitelConstructivist Approach: Improving Social Studies Skills Academic Achievement
Quelle(2007), (64 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Constructivism (Learning); Suburban Schools; Research Design; Qualitative Research; Intervention; Action Research; Academic Achievement; Democratic Values; Social Studies; Teaching Methods; Skill Development; Geography; Economics; History Instruction; Achievement Gains; Questionnaires; Cognitive Processes; Learning Processes; Michigan
AbstractThis report describes a program designed to enhance social studies skills and knowledge. The target areas for enhancement are geography, economics, history, and core democratic values. The need for strengthening these skills was documented by literature, and surveys. An analysis of probable cause for lack of social studies skills revealed that Constructivist technique may improve students' academic performance and achievement. Social and Cognitive Constructivist learning methods were the main focus of the interventions chosen to help students achieve higher academic achievements. Post-intervention data upheld the premise to what extent that these strategies would serve to raise the students skills and understanding in the area of social studies and community. A qualitative research and action research design will be used in a survey sampling 25 teachers between the ages of 25 and 50 years old throughout the Southeast Michigan, including urban and suburban schools. The following are appended: (1) Questionnaire; (2) Informed Consent Form; and (3) Approval Request Form. [Master's in Special Education, Marygrove College.] (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: