Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWollman-Bonilla, Julie
InstitutionMarcoPolo Education Foundation.; National Council of Teachers of English, Urbana, IL.; International Reading Association, Newark, DE.
TitelLetter Poems Deliver: Experimenting with Line Breaks in Poetry Writing.
Quelle(2003), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Elementary Education; Lesson Plans; Letters (Correspondence); Literary Devices; Poetry; Punctuation; Writing Instruction
AbstractLetter poems make poetry accessible, meaningful, and fun. Letter poems are also an apt medium for exploring a defining characteristic of poetry--line breaks. Students explore letter poems and experiment with writing letters as poems, using the placement of line breaks to enhance rhythm, sound, meaning, and appearance. During the two 40-minute sessions, students in grades 3-5 will: explore and discuss various poems to demonstrate a growing awareness of how line breaks affect rhythm, sound, meaning, impact, and appearance, and can substitute for punctuation in letter poems; and demonstrate their understanding of line breaks and how format creates dramatic effect by writing their own letter poems. The instructional plan, lists of resources, student assessment/reflection activities, and a list of National Council of Teachers of English/International Reading Association (NCTE/IRA) Standards addressed in the project are included. A rubric, "Dear Grandma" as letter and poem, and a sample list of letter or e-mail addresses and purposes are attached. (RS)
AnmerkungenManaging Editor, ReadWriteThink, International Reading Association, 800 Barksdale Rd., P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. E-mail: comments@readwritethink.org. For full text: http://www.readwritethink.org/lessons.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: