Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSayeski, Kristin L.; Burgess, Kathleen A.; Pianta, Robert C.; Lloyd, John Wills
InstitutionCenter for the Improvement of Early Reading Achievement, Ann Arbor, MI.
TitelLiteracy Behaviors of Preschool Children Participating in an Early Intervention Program. CIERA Report.
Quelle(2001), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEarly Intervention; Emergent Literacy; Expressive Language; High Risk Students; Knowledge Level; Letters (Alphabet); Predictor Variables; Preschool Children; Preschool Education; Preschool Teachers; Receptive Language; Teacher Attitudes
AbstractThis report examines the teacher-reported early literacy behaviors of 2,759 preschool children who participated in a state-supported, early intervention preschool program. Preschool teachers (N = 240) completed the Literacy Competence Checklist for all children in their classes. Teachers reported growth in childrens literacy behaviors from Fall to Spring and shifts in commonly displayed behaviors from general verbal language in the Fall to word-level skills in the Spring. Teachers ratings of verbal comprehension and letter knowledge skills in the fall predicted whether they thought individual children would have difficulty learning to read in kindergarten. The findings showed that teachers see young children as developing pre-literacy skills rapidly, even those children who are expected to have difficulty in the primary grades. (Contains 54 references.) (Author/KB)
AnmerkungenCenter for the Improvement of Early Reading Achievement (CIERA), University of Michigan, School of Education, 610 E. University Ave., Rm 1600 SEB, Ann Arbor, MI 48109-1259. Tel: 734-647-6940; Fax: 734-615-4858; e-mail: ciera@umich.edu. For full text: http://www.ciera.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: