Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLai, Su-Huei
TitelA Clinical Model of Parents' Awareness for Effectiveness of Teaching Chinese-Americans Chinese Language.
Quelle(1999), (9 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Chinese; Chinese Americans; Chinese Culture; Class Activities; Cultural Maintenance; Heritage Education; Language Attitudes; Language Maintenance; Native Speakers; Parent Role; Second Language Instruction; Second Language Learning; Student Role; Teacher Role; Teaching Methods
AbstractThis paper illustrates the Clinical Model of Parents' Awareness (CMPA) for effectiveness of teaching Chinese Americans based on a previous research finding, the Patterns of Chinese Americans' Learning Chinese Learning Environment (PCACLE). The clinical model includes eight components: (1) prepare a teacher-parent conferences; (2) present 5 patterns of Chinese language learning circumstances; (3) discuss the internal and external consistency within each factor in the pattern; (4) identify a matching pattern by the parents; (5) analyze contextual factors related to the student; (6) negotiate possible solutions and select the best one; (7) plan and implement actions; (8) conduct follow-up observation and evaluation. Implications on parenting are discussed. It is suggested that CMPA and PCACLE can be applied in diverse ethnic groups when they want to help their next generation learn their native language in someplace other than their own countries. Appendixes include references and graphics for PCACLE. (Contains 10 references.) (Author/KFT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: